Badania Internetowe to najprężniej rozwijająca się technika spośród gałęzi badań ilościowych. Ponad 80% Polaków deklaruje dostęp do Internetu, a liczba badań realizowanych poprzez Internet wzrasta o kilkanaście procent w skali roku.
Nasi koordynatorzy płynnie obsługują realizację badań obiema technikami – telefoniczną i internetową.
Badania CAWI to jeden z dwóch głównych typów badań jakie oferuje Opinia24. W ramach tej techniki nasi klienci mają możliwość realizacji szybkich i ekonomicznych projektów o złożonych kwestionariuszach z możliwością prezentowania materiałów graficznych. Technika ta sprawdza się w naszych badaniach reklamy, badaniach satysfakcji pracowników, badaniach satysfakcji klientów a nawet w takich obszarach jak badania biznesowe czy testy smaku.
Do szczególnych zalet techniki CAWI stosowanych w Opinia24 należą:
Większość uczestników naszego panelu została zrekrutowana z telefonicznej losowej próby komórkowej.
Rozumiejąc jak ważne są obecnie badania internetowe stworzyliśmy własny BO Panel Opinii – społeczność uczestników badań internetowych do której należy kilkadziesiąt tysięcy osób aktywnie dzielących się z nami swoimi opiniami.
CAWI jest obecnie najczęściej wybieraną techniką badawczą. Łącznie 28,4% wszystkich ankiet w Polsce w 2021 roku zostało przeprowadzonych online (źródło: Rynek Badań w roku 2021, InsightMap). Firmy w szczególności doceniają szybkość realizacji, relatywnie niski koszt i elastyczność kwestionariusza ankiety.
Decydując się na określoną metodę badawczą, należy zwrócić uwagę, jakie niesie ze sobą korzyści i ograniczenia.
Zalety techniki CAWI zdecydowanie przewyższają ograniczenia tej metody. Praktycznie wszystkie z opisanych powyżej wad można wyeliminować poprzez staranne przygotowanie pytań kwestionariusza. Agencje badań rynku posiadające własny panel badawczy przykładają również dużą uwagę do systemów pilnujących i weryfikujących respondentów.
Istnieje kilka uniwersalnych kryteriów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze agencji do realizacji ankiet za pomocą techniki CAWI. Zachęcamy klientów, aby szczególną uwagę zwrócili na następujące elementy badania rynku:
W pierwszej kolejności należy upewnić się, że agencja dysponuje własnym panelem badawczym. Następnym krokiem jest sprawdzenie, czy badania w zakresie panelu prowadzone są zgodnie z przepisami:
Powyższe gwarantują najwyższy standard realizacji badań i gromadzenia informacji.
Warto sprawdzić, w jaki sposób rekrutowani są respondenci do panelu. Czy jest to rekrutacja offline, telefoniczna, a może internetowa? Ważne, żeby paneliści byli pozyskiwani na kilka różnych sposobów, co daje unikalny miks demograficzny i behawioralny.
Należy zwrócić uwagę, w jaki sposób agencja weryfikuje swoich respondentów. Absolutne minimum to mechanizm podwójnej weryfikacji podczas rejestracji do Panelu z użyciem kodu SMS. Warto również sprawdzić procedury kontroli jakości wywiadów i mechanizmy służące dyscyplinie panelistów.
Przykłady pytań, jakie warto zadać agencji realizacji badań:
Uzyskanie odpowiedzi pozwoli określić zaawansowanie technologiczne agencji realizacji badań.
Jej otwartość na kreatywne tworzenie kwestionariusza często może być decydującym argumentem. Metoda CAWI daje wiele możliwości i często wymaga nieszablonowego podejścia, jest to cecha charakterystyczna ankiet internetowych.
Dane, na które powinniśmy zwrócić uwagę przed zleceniem badania CAWI:
Należy poszukać informacji o tym, jakie badania ankietowe realizuje agencja i jakie projekty realizowała w ostatnim czasie. Równie ważna jest rekomendacja danej firmy przez innych klientów. Nie należy bać się zadawać takich pytań. Rozpisując przetarg, warto poprosić o wykazanie doświadczenia w realizacji wywiadów daną techniką w określonym czasie.
Wykorzystujemy pliki cookies, by zapewnić Ci najlepsze doświadczenia związane z korzystania z naszej strony. Polityka prywatności i plików cookies